23 Mayıs 2009 Cumartesi

Akşam

Konu biraz dağıldı . Asıl meseleye gelirsek ; çerkez tavuğunun neden benim için bu kadar önemli olduğunu anlatmam lazım öncelikle . Daha bacak kadar çocukken Meliş annelere ( Özgen amcamın annesiydi rahmetli ) gittiğimizde akşam yemeğinde çerkez tavuğu olacağını adım gibi bilirdim . Adım Victor ve o akşam yemeklerinde çerkez tavuğu olur . Melişin vefatından sonra bir daha yemedim ama hiç unutmadım tadını . Aslında o kadar teferrutlı bir şey değil . Tavukları didiyorsunuz ve üstüne sosunu döküyorsunuz en basit tarifiyle . Fakat diğer birçok yemekte olduğu gibi asıl konu sos ... Taratora benzer bir sos bu . Yoğurt , sarımsak , bayat ekmek içi ve ceviz olması lazım içinde , en azından ben öyle hatırlıyorum ama çok hassas bir nokta var . Meliş bir şekilde çıkarttığı cevizin yağını yemek masaya geldiğinde kızdırıp yemeğin üzerinde gezdirirdi ve sosun içindeki ceviz ile o cevizlerin yağı tekrar birleşirdi .

Annem yıllar önce ben askere gitmeden ''oğlum ne istersin gitmeden ne yapayım sana'' dediğinde çerkez tavuğu istemiştim . Sonra askere gittim , geldim , oraya gittim , buraya geldim hala yapacak bekliyorum . Geçen gün ''ne zaman yapacaksın şu yemeği'' dediğimde hatırlamadığını söyledi . Hak verdim unutmasına , beş altı sene geçti üzerinden ama ben unutmadım .

Üniversitede bir kız vardı çerkez . O baya umut vermişti aslında bana . Çok güzel yaptığını falan anlatmıştı ama ceviz yağı konusuna gelince sınıfta kaldı . Ayçiçek yağı döküyormuş üstüne ...

Bazı şeyleri özlüyorum eskiye ait bu kesin . Ama bazı şeyleri bir an bile düşünmek korkutucu . Hiç keşke yirmi yıl öncesine dönebilsem demedim açıkçası . Yirmi yıl sonra da demeyeceğime inanıyorum . Tren yolculuğu gibi , istasyonlar değişiyor ama hepsi aşağı yukarı aynı sadece sen biraz daha yorgun hissediyorsun her seferinde ... Yol yorgunluğu galiba . Ve aniden kendime dönüp ''bütün bunlara sadece Meliş annenin çerkez tavuğu için bile katlanmaya değerdi öyle değil mi?'' diye sorduğumda , ''hiç tereddütsüz evet , tekrar onun elinden yiyemeyecek olsamda evet'' diyebiliyorsam bir istasyon daha göreceğim demektir . Peki o zaman ... Madem akşam oldu yemekli vagona geçip biraz yiyelim içelim . Daha çok içelim tabi .